Monday, May 16, 2011

**dugaan oh dugaan...**

dugaan oh dugaan...mcm2 dugaan hidup yg tuhan berikan....tapi aku terima dgn penuh keredhaan n kesabaran....teringat ketika aku mula2 pegnent dulu...masa tu selama 3bulan aku xleh nk mkn nasi....aku cuma blh mkn roti atau apa2 benda yg boleh menaikan selera aku nk mkn....tapi klu sumbat jgk mknan yg aku ala kada je terliurnya,jwbnya keluar blk la mknan tu..huhu....yg kesian nya dekat suami aku la..dia lah yg jd mangsanya...lau aku xhbs makan dia yg kna hbskan...mengidamnya mcm2 tapi mkn nya secubit je....huhuu...time aku muntah dia la tukang cucinya...huhuhu...mmg kesian kat dia....tapi aku rasa bangga n tersentuh jgk la perasaan ni bila mengenangkan dia sanggup cuti selama 3bulan tu semata2 menjaga aku yg byk kerenah ni....tapi sedikit pun dia xde merungut....huhu...

ada 1kisah tu,masa tu kitorang br je blk mkn kat kedai mkn....pastu sampai je kat umah biasa la relaks dulu supaya makanan tu turun dlm perut ni...suami aku plk blk je terus buat air kegemaran dia....tiba2 tekak aku ni rasa mcm nk muntah, blm sempat aku g bilik air, terus makanan tu keluar.....ya allah....masa tu mmg sakit la...hbs terabur makanan kat ruang tamu tu....yg paling kesian nya...suami akula...hbs muntah aku tu msk dlm air dia...xsempat dia minum lg....hehehhe.....kesian dia...dh la air xleh minum..pastu dia lak yg kena cuci semua tu.....dugaan btl...

alahan aku masa mengandung dulu :
  • xboleh nk mkn nasi....mkn nk makanan barat je...
  • sllu pening kepala...( g opis sllu tido la jwbnya )
  • lau bawak keta aku xleh dk sebelah..aku kena drive sendiri..lau xmmg sllu kna sedia plastik la utk muntah...huhu
  • bau org ngah msk pun xblh apatah lg nk msk... 
  • tapi nasib baik la blh dekat lg dgn suami....setengah org dgn suami pun xleh dekat....bau busuk katanya...hehe
 lps je 3bulan,br la aku leh mkn dgn seleranya sampaikan berat aku naik semasa mengandung sebyk 12kg...huhu....xpadan dgn tuan yg kurus kering ni....hehehe....skrg ni kandungan aku dhn 9bln....mkn pun dh xselera dh....cuma yg aku nk hnya air je....mn xnya..putrajaya ni panas btl..wlupun hujan, panas tu masih terasa....bila dh tggu masa nk bersalin ni, wat keja pun dh xlarat..maklum la badan aku ni xleh nk menampung berat aku sekarang..baby besar sgt kot..hehe...wat keja pun xblh nk berdiri lama...duduk pun xleh lama2....semuanya xkena...umah aku ni dh mcm apa ntah...xkemas lgsung...tapi bila suami aku ada msa dia yg buat semua keja umah ni...nasib baik la dia tlg buat semuanya....lau x,xtau la nk jd apa....huhuhu...thanks yer cik somi sbb tlg isteri yg dh xlarat ni...hehehe...sbb tula syg sgt kat abg....abg ni memahami btl...heheh....
gambar sewaktu mengandung 7bulan

p/s : masa ni la kita nk tau sejauh mn kasih sayang n tanggungjawabnya suami kita terhadap kita....aku rasa bertuah mempunyai suami mcm sam choi ni....dia terlalu memahami aku...n tahu tanggungjwb dia sebagai suami....wlupun tuhan xberikan aku suami yg berharta n berpangkat tapi tuhan telah bagi aku suami yg sgt2 menyayangi aku..aku sgt bahagia bersama dia......

No comments:

Post a Comment