Sunday, April 22, 2012

Teman Baik bg diriku.....

korang semua msti ada jgk teman baik kan......aku pun ada teman baik....teman baik bg diri aku sgt bererti....dulu aku study di politeknik jer....bukan la study kat 'U'...aku ni bukan la bijak sgt pun..huhu...tapi syukur jgk sbb dpt sambung belajar....tapi setakat diploma jelah....niat nk sambung ijazah mmg ada tapi keadaan yg xmengizinkan skrg...kan zaman skrg ni org yg ada diploma pun dh berlambak....masa study kat politeknik aku ada 2kawan baik....

 nila kwn baik aku aiza & hidayah..msa ni aiza br tunang...

diorg ni sgt la rapat dgn aku...kitorang xpernah gaduh cuma merajuk ckit2 adalah..huhu....kitorang xpernah pun menyakitkan hati sesama sendiri...walaupun semua dh kawin tapi kami tetap teman baik...kami masih berhubung....kawan aku sorg tu nm hidayah..dia dh ada 3org anak...sorg lagi aiza..dia blm ada baby lg..blm ada rezeki lg kot....tapi skrg kami dh berjauhan..masing2 ada kerjaya sendiri..jarang2 gakla jumpa..tapi still lg contc.....

bila aku msk tempat keja gov ni.....first time msk unit aku mmg blm jumpa teman baik...cuma kwn2 biasa adalah....tapi semua nya baik2....masa aku dk opis tu aku ada jumpa sorg kakak ni...muka dia nmpk serius...nmpk garang tapi bila knl dia xdela garang pun malah baik sgt...huhu....masa aku mula2 dpt kuarters masa tu br kawin..tapi hubby aku dk kelantan..jauh dgn aku..blk pun jarang la....so aku nk cari la teman utk dk dgn aku...aku ada pelawa seorg kakak tu teman..tapi xsangka lak dia setuju nk teman aku..masa tu rasa syukur sgt...xdela aku rasa takut sgt dk sorg2

aku bkn apa..xnk mengharap la bila mintak tlg org ni xsemestinya dia nk kan..tapi kakak tu nk plk..mmg tuah akula...huhu....so masa tu la aku start rapat dgn dia..dia sgt baik...sllu tlg aku..sllu bg nasihat pd aku....dulu masa bulan puasa, kitorg sllu buka puasa sama2,g terawih sama2,tapi buat kuih raya je xsempat sama2 sbb masa tu nk dekat raya hubby aku dh dtg putrajaya.....

aku dh anggap dia mcm kakak kandung aku sendiri..malah aku syg dia pun mcm kakak aku sendiri....aku ni blh kata sensitif skit la...kadang2 aku blh menangis kerana dia...aku ni lau org tu baik sgt dgn aku, xpernah sakitkan hati aku,xpernah cari pasal dgn aku, mmg aku akan syg dia....mmg aku pun akan hormat dia.....aku akn lakukan ape aje utk dia...tula aku....bila aku kwn baik dgn seseorg tu aku xkan bercerita buruk tentang org tu....lebih2 lg lau aku syg org tu...kadang2 hubby aku pun sllu tertanya sapa la kakak tu..sbb aku sllu bercerita tentang kebaikan dia.....masa tu hubby aku lum knl lg dia....

skrg bila hubby aku dh pindah putrajaya...kakak tu dh xdpt nk teman aku lg..kadang2 rindu saat bersama dia......aku jumpa dgn dia pun hnya di opis...kadang2 lau ada aktiviti luar ada gak la kuar bersama....aku mmg xberkira langsung dgn dia..kadang2 tu lau aku msk apa2 msti aku nk bg dia.....msti aku pikir utk dia selain kwn2 yg lain....sbb aku syg giler kat dia.....hanya tuhan yg tau keikhlasan aku pada dia.....klu lah dia pindah dr opis tu, betapa terasa kehilangan dia....

aku harap dia tau yg aku syg kan dia, hormatkan dia dan sentiasa mendoakan dia supaya tuhan memakbulkan apa yg dia pinta....semoga dia berjaya dunia dan akhirat.......aku nk letak pic dia tapi segan la..biar la rahsia siapa orgnya..huhuu.....


No comments:

Post a Comment