Thursday, August 2, 2012

Shamil yg cepat belajar....

Alhamdulillah, sy sgt bersyukur mendapat seorg anak yg sgt bijak dan cepat belajar....rasa bertuah sgt dikurniakan cahaya mata yg tidak byk ragam nya....

shamil sekarang dh boleh berjalan dgn baik...wlupun kadang2 jatuh jgk..huhu..tapi wlupun jatuh dia xmenangis...lau menangis pun kejap je xsampai 3minit...huhu..kecuali lau dia mengada2..maknanya menangis yg mengada...huhu....

pengasuh dia sllu ckp shamil ni dh pandai buat hal sendiri..senang dia jga...xbyk ragam...xpernah kacau budak lain..wlupun dia tu suka menggigit sy n ayah dia, tapi kat umah pengasuh dia xpernah nk gigit budak lain n pengasuh dia....pengasuh dia pun ckp dia cepat belajar n mudah fhm bila kita bg arahan...Alhamdulillah shamil xmenyusahkan org...

dia dh pandai sebut perkataan yg senang mcm "dah","ma","Nak",'Bu"...dan mcm2 lg...dia pun dh faham bila kita bg arahan pd dia....bila suh ambik bola dia ambik, bila suh tendang bola dia tendang....bila suruh dia tepuk tangan dia tepuk..bila ckp dia pandai terus dia tepuk tangan tapi bila mood baik la..huhu....tapi xkisahla asalkan dia dh fhm n dh blh terima arahan....

lau bab tgk tv mmg no 1....huhu..smlm masa ngah tgh upin ipin...dia perhati je apa yg sy buat n touch2 ipad tu...bila dia tgk dia pun buat mcm sy buat....pastu dia tgk sambil tersenyum mcm dia phm je citer tu...bila dh bosan tgk dia g tgk tv blk..pastu dia dtg dekat sy terus dia cium pipi sy..masa tu sgt terkejut n sgt bahagia rasanya....mmg selama ni bila sy suh buat dia xpandai buat...tapi smlm dia buat mcm tu berkali2...sy rasa gembira sgt n rasa kasih syg dia tu sampai ke hati....

bila dia cium sy dia senyum n terus pegi tgk tv blk..pastu dia buat mcm tu berkali.... Ya Allah msa tu terasa sgt gembira hati seorg ibu..harap2 bila shamil dh besar shamil akan buat mcm tu lg kat ibu...sentiasa cium pipi ibu tanda kasih syg shamil pd ibu....

itula perkembangan shamil bila dh msk 1thn 2bulan....

7 comments:

  1. tahniah sue...smoga dpt buat nasik tomato dgn cemerlang ye...heheh

    ReplyDelete
  2. hye kak ja.....hihi..salam peluk cium tuk shamil!

    ReplyDelete
  3. ja nti join la GA ni tau..ana tag kt ja..hehe..mana tau dpt baju free..;P

    http://anna-alaui.blogspot.com/2012/09/koleksi-terbaru-kznabihah-butik.html

    ReplyDelete
  4. shamil ..
    ermm...
    blh la wat bakal menantuu nnt...keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...blh la kak....bg ank perempuan dulu...huhu

      Delete